Arbeit macht cash!

Hela vårt samhälle är uppbyggt på arbete. Man ska plugga för att kunna få ett bra jobb så man kan tjäna pengar = få ett bra liv. Varför är jag då inte överlycklig att få skutta iväg och jobba 8 timmar en solig lördag som denna? Varför fullkomligt hoppar jag inte av glädje? Varför längtar jag inte till att imorgon väntar ytterliggare 8 timmar av arbete?

Så därför tänker jag nu, helt demonstrativt, studsa iväg till jobbet, le mig igenom hela dagen och för att när jag kommer hem vid nio tiden ikväll, skriva ett helt fantastiskt inlägg om min utomordentligt fantastiska dag!

In need of a shrink?


/ E.


Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

ha en bra dag!

2008-02-23 @ 11:41:49
URL: http://metrobloggen.se/helenascity

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0