ICA

Vet ni vad som händer i en stor ICA butik när det bara är några dagar kvar till löning? Det blir knäpptyst, köerna existerar knappt och ljudnivån sjunker drastiskt. Man kan höra hur en knappnål stilla faller och landar på golvet, man hör den dova bakgrundsmusiken och dessutom går tiden så jävla sakta. Idag hade jag dock lite tur. När de högsta ur vår ICA hierarki dragit sig hemmåt, kommer någon på den geniala idén att byta kanal på alla tipsTVapparater till SVT. Så sista timmen av min slavarbetsdag tjänade jag 180 spänn genom att titta på schlagerfestivalen.

Nu sitter jag här hemma i min ensamhet och tänker på den stackars sate (E.) som ska arbeta ännu en liknande dag imorn och dessutom i stad som egentligen inte existerar. Jag lagar också mat. Det blir Chili con Carne. Jag ska äta massor. Kommer på att det kanske är tur att jag är ensam hemma.

/ J.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0