J****

Nej, rubriken står inte för någon typ av svordom som börjar på J och slutar på ävlar. Nix, sånt ska vi absolut inte censurera i den här bloggen. Ju fler svordomar desto mer passionerat hat eller kärlek = desto bättre. Men det är inte ämnet i detta inlägg mina små dvärgar.

Nu till saken, rubriken står faktiskt för min käre vän och kompanjon i den här bloggen. Vad kan väl passa bättre som start att den ena halvan av bloggen tillägnar ett inlägg till den andra halvan? För tro mig, när det kommer till J finns det faktiskt en rad positiva saker att berätta. Hon är som jag brukar säga, en otippad fantastisk människa.

Till att börja med är hon ganska gosig överlag. Hon har ett väldigt roligt skratt och ibland kan hon till och med glänsa till och vara riktigt smart. Men hennes speciella sak är att hon liksom brukar smyga sig upp och sätta sig lite gosigt bredvid en när man är lite ledsen, trött eller hängig, och så sitter hon där och flinar i mellan en halv och en minut. Sen smyger hon bort igen, och ytterliggare en minut senare sprider sig en välbekant doft av trygghet runt en - nämligen J's pruttar. Dom är fantastiska, det finns inga pruttar som luktar i närheten lika illa som hennes. Ändå betyder de trygghet.

Är inte vänskap fantastiskt så säg?

/ E.

Ps. För att känna trygghet har jag nu tänt doftljus här vid datorn. Jordgubb och Vanilj. Det luktar fantastiskt. Till och med bättre än J's pruttar. Men den dagen det uppfinns doftljus med pruttlukt är jag garanterat där och haffar ett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0